بدهی۳۰هزار میلیاردی‌ مسکن‌ مهر
 
ماهان شهسوار
فرهنگی . ورزشی . سیاسی . اجتماعی
 

به گزارش خبرگزاری ایران نیوز24،محمدرضا باهنربیان کرد: حال ممکن است این سؤال پیش بیاید که یک بانک به بانک دیگری بدهکار است این خیلی اشکال ندارد اما اشکالش این است که بانک مرکزی برای اینکه به بانک‌ها وام دهد باید پول پرقدرت تولید کند.
باهنر ادامه داد: پول پرقدرت‌تولید کردن یعنی تورم، افزایش نقدینگی، سطح عمومی قیمت‌ها را بالا بردن است. یعنی اگر بدهی مجموعه بانک‌ها به بانک مرکزی مثلاً به عدد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد یعنی همین موضوع ۱۰ تا ۱۵ درصد تورم در جامعه ایجاد می‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئله دوم این است که حجم وسیعی از سرمایه‌گذاری در کشور توسط بخش خصوصی در مسکن از بین رفته است.
باهنر ادامه داد: سابقاً در مسکن ساخت و ساز می‌شد و سالیانه در کشور پروانه‌های زیادی صادر می‌شد اما در حال حاضر در مسکن سود حتی عادلانه هم نصیب بخش خصوصی نمی‌شود و آنها نیز در ساخت و سازها دخالت نمی‌کنند و تمام سرمایه‌گذاری خود را از بخش مسکن بیرون کشیده‌اند.
به گفته باهنر، سالیانه دولت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مسکن مهر می‌سازد اما مردم که سالی ۷۰۰ هزار مسکن می‌ساختند دیگر نمی‌سازند.
وی با بیان اینکه مدعی هستم و بارها گفته‌ام معضل اجتماعی، اقتصادی و حتی بعضاً امنیتی در کشور مسئله بیکاری است ،ادامه داد: مشکل بیکاری تأثیر بسیاری در مسائل می‌گذارد. ممکن است مردم مسکن نداشته باشند بالاخره یکجوری گذران زندگی می‌کنند، ممکن است گرانی باشد باز هم شاید قدری ناراحت شوند اما مسئله بیکاری باعث می‌شود تا خانواده‌های جدید شکل نگیرد. ازدواج‌ها به تأخیر می‌افتد کسانی که ازدواج کرده‌اند در حداقل هزینه‌های خودشان دست و پا می‌زنند و مشکل برای آنها ایجاد می‌شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به مهاجرت اشاره کرد و گفت: آدم‌هایی که هیچ کاری پیدا نمی‌کنند ترجیح می‌دهند به سمت تهران مهاجرت کنند و در سخت‌ترین شرایط زندگی کنند.
باهنر افزود: برای اینکه فکر می‌کنند حداقل درآمدی که می‌توانند داشته باشند از بیشترین درآمدهای که در روستاهایشان دارند باز هم بیشتر است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که حاشیه‌نشینی در تهران یکی از معضلات جدی است، گفت: این پدیده مسئله مدیریت شهر تهران را با معضلات جدی روبرو کرده است.
وی با تأکید بر این موضوع که برخی مواقع طرح‌هایی عجیبی را از طرف دولت می‌بینیم، گفت: واقع قضیه این است که از برخی طرح‌های دولت تعجب می‌کنیم.
به گفته باهنر، قرار بود سه میلیون آدم را از تهران بیرون بفرستند یا متوجه عدد و ارقامی که اعلام کرده‌اند نبودند یا مهاجرت را نمی‌شناختند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از مجموع شعارها، حرف‌های این مسئله در مجموع ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر را به زور از تهران بیرون فرستادند که این افراد به شهرستان‌ها رفته و گرفتاری‌های خاص خودشان را پیدا کرده‌اند.
به اعتقاد باهنر، این افراد از کارمندان معمولی بودند که با زور، تشویق، فشار و ترغیب از تهران خارج کردند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از تهران خارج شدند، گفت: شاید ظرف همین سال جاری بیش از این تعداد افراد جدید وارد تهران شدند.
به اعتقاد باهنر، طرح خروج ۳ میلیون کارمند از تهران جزء طرح‌های کامل شکست خورده و بیشتر شبیه یک طنز بوده است.وی اضافه کرد: ما هم از این وضعیت نگران هستیم و هم از وضعیت آینده آن نگران هستیم.باهنر به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: برای دولت برنامه گذاشتیم و محاسبه کردیم که اگر تمام همت و تلاش خود را بگذاریم سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد می‌کنیم اما به یکباره دولت گفت که ۲.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: عرض می‌کنم که این موضوع هم شوخی بیش نیست. مثل این است که یک نفر ۱۰۰ تومان پول داشته باشد و بخواهد ۵۰۰ تومان جنس بخرد. با سرمایه‌ای که داریم و اگر همت و تلاش کنیم سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم نه ۲.۵ میلیون.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوان ۲.۵ میلیون شغل هم ایجاد کرد مقطعی و کوتاه مدت است و تمام شغل‌ها تاریخ مصرف دارد و شغل پایدار نیست.
وی با تاکید بر این موضوع که ما فقط سالانه می‌توانیم یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم، گفت: وقتی دولت می‌گوید ۲.۵ میلیون شغل ایجاد می‌کند در حال حاضر در اسفند ماه هستیم چقدر دولت توانسته به این موضوع عمل کند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مخالف ایجاد اشتغال نیستیم اما ایجاد ۲.۵ میلیون شغل امکان‌پذیر نیست.به اعتقاد باهنر شاید دولت ۱.۵ میلیون شغل ایجاد کرده باشد. در ضمن مقداری هم شغل از دست رفته است.
وی درباره نرخ بیکاری گفت: مشکلات آماری وجود دارد. دولت آمارهای دقیقی ارائه نمی‌کند. حتی برخی مواقع بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دو نرخ رشد اقتصادی اعلام می‌کند در حالی که آمارهای کشور تکیه‌گاه برنامه‌ریزان کشور است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارها باید دقیق و قطعی باشد البته در برنامه پنجم مرکز آمار سازمان مدیریت است که باید آمارهای دقیق و کلان را ارائه کند. بقیه بخش‌های تخصصی باید آمار را از بین بخش بگیرند چرا که در حال حاضر برخی افراد آمارها را به نفع خودشان اعلام می‌کنند.به گفته باهنر، برخی نرخ بیکاری را ۱۱.۵ درصد و عده‌ای ۱۳ درصد اعلام کرده‌اند.//
135

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید لطفا" نظرات خود را در مورد مطالب این وبلاگ اعلام فرمایید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماهان شهسوار و آدرس mahaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 25182
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

کد متحرک کردن عنوان وب

کد پیغام خوش آمدگویی
استخاره آنلاین با قرآن کریم